Moc, efektywność i bezpieczeństwo na morzu
To znaczy inteligentne sterowanie
Oferujemy rozwiązania dla jednostek pełnomorskich i tzw. offshore zarówno statków jak i mniejszych jednostek, również rekreacyjnych
Sterownik silnika do zastosowań morskich i lądowych
InteliDrive WP to mały sterownik silników spalinowych tzw. diesel i benzynowych, zarówno mechanicznie jak i elektronicznie sterowanych.
Świetna propozycja dla jachtów żaglowych, oraz łodzi z silnikami zaburtowymi.
Wielu producentów silników stacjonarnych do jachtów już stosuje ten sterownik zamiast tradycyjnego panelu silnikowego.
Umożliwiamy praktyczne jego sprawdzenie na symulatorze w naszym warsztacie:
Szczecin, ul. Przestrzenna 10
Korzyści
- Sterowanie, monitorowanie i zabezpieczenie silników, na każde paliwo, z mechanicznymi i elektronicznymi regulatorami
- Automatyczny lub ręczny start/stop silnika
- Współpracuje z elektronicznymi regulatorami (ECU) – J1939
- Łatwe w obsłudze pomiary analogowe (VDO, Datacon i inne)
- Łagodna regulacja obrotów silnika
- 5 konfigurowalnych wej
- 5 konfigurowalnych wyjść cyfrowych (2 przekaźniki do 10A)
- 9 konfigurowalnych wejść analogowych
- 1 konfigurowalne wyjście analogowe 5VDC
- Wybieralne zabezpieczenia alarm/awaryjny stop
- 3 poziomowe zabezpieczenie hasłem
- Port USB do programowania
- 2 języki (zmieniane przez użytkownika)
- Zegar czasu rzeczywistego i zapis historii zdarzeń
- Funkcje sterowania: pętla PID, Komparatory, Liczniki czasowe
- Zabezpieczenie przed pyłem i wodą IP65 (panel przedni i tylny)
- Temperatura pracy -20 do +70°C
- Certyfikacja EN
Rozwiązania dla silników okrętowych
Produkowany przez ComAp, sterownik silnika IntelliDrive DCU Marine jest zaprojektowany i certyfikowany dla zastosowań okrętowych i wychodzi naprzeciw potrzebom tego rynku.
Sterownik InteliDrive DCU Marine zapewnia wysoką sprawność z niezwykłymi możliwościami komunikacyjnymi. Jest on odpowiedni do sterowania w układzie silników napędowych, pomocniczych, awaryjnych jak i zastosowań portowych, jednocześnie posiada wszystkie niezbędne funkcje zabezpieczeń.
ComAp oferuje
- Sterownik silnika dla morskich aplikacji napędowych Tier4
- Sterowanie, monitorowanie i ochronę dla każdego typu silnika morskiego
- Wsparcie dla silników z sterownikami EFI (ECU) poprzez CAN/J1939 lub Cummins Modbus
- Architekturę niezawodności (Redundant architecture) poprzez zastosowanie
jednostek zabezpieczenia ciągłości pracy Inteli RPU - Możliwość zastosowania dwóch niezależnych źródeł zasilania poprzez moduł I-RPU
- po 7 konfigurowalnych wejść i wyjść cyfrowych
- 9 konfigurowalnych wejść analogowych (3 rezystancyjne, 3 prądowe 0-20mA, 3 napięciowe 0-10V)
- Opcję dla dodatkowych wejść/wyjść
- Wybieralne zabezpieczenia: ostrzeżenie/schłodzenie/awaryjne zatrzymanie
- 3 poziomowe ustawienia regulatora / zabezpieczenie zmian hasłem
- Komunikację Ethernet, USB, GSM / GPRS, RS485 or RS232 / Modem / Modbus communication
- Automatyczny SMS w przypadku pojawienia się alarmu
- Kontrola i sterowanie On-line poprzez stronę internetową (embedded web server)
- Zegar czasu rzeczywistego i dziennik zdarzeń
- Programowalne przyciski przełączające
- Przyciski regulacji prędkości obrotowej na panelu frontowym
- 2 języki jednocześnie (przełączalne przez użytkownika), Możliwy język chiński
- Szczelność panelu frontowego IP65
Elementy i własności systemu sterowania napędem:
- Silnik napędu głównego
- Przekładnia
- Śruba napędowa
- Sterowanie sprzęgłem
- Opomiarowanie i zabezpieczenie + sterowanie
- Niezależna jednostka bezpieczeństwa
- System sterowania silnikiem okrętowym
- Okrętowy panel zdalny
- Centrala Manewrowo Kontrolna (CMK/ECR)
- Moduł sterowania obrotami
- Rozdział mocy na silniki napędowe
- Efektywne metody rozdziału mocy
- Odpowiedni rozdział mocy powoduje wyższą sprawność i łatwiejszą obsługę
- Monitorowanie i sterowanie
- Możliwa instalacja dodatkowych zdalnych paneli i wyświetlaczy
- SCADA i zdalne panele przygotowane pod konkretne aplikacje
- Możliwość współpracy z innymi systemami przez moduł Modbus
Rozwiązanie dla okrętowych zespołów prądotwórczych
Systemy oprogramowania wewnętrznego (firmware) jednostek InteliGen NT GeConi InteliSys NT GeCon mogą być konfigurowane dla zestawów prądotwórczych z samodzielnymi sterownikami silników (n.p. InteliDrive DCU Marine). Instalacje w oparciu
o sprawdzone rozwiązania InteliGen NT Marine i InteliSys NT Marine, pozwalają klientowi wybrać w pełni efektywne rozwiązanie dla jego aplikacji, z zachowaniem możliwości dalszej modyfikacji w krytycznych potrzebach. Wszystkie nasze certyfikowane sterowniki okrętowe są kompatybilne z morskimi wersjami urządzeń wyświetlających (obrazujących), włączając w to InteliVision 8 Marinei InteliVision 5 CAN Backlit, pozwalając na zdalne monitorowanie pracy maszynowni np. z mostku nawigacyjnego.
ComAp oferuje
- Wspaniałą elastyczność
- Konfiguracje umożliwiające użytkownikom dopasowanie do faktycznych potrzeb aplikacji
- Wbudowane funkcje PLC powodują możliwość rezygnacji z zewnętrznych sterowników PLC
- Zarządzanie wytwarzaniem i rozdziałem energii
- Sterowanie zespołami prądotwórczymi różnych producentów i różnej mocy
- Współpracę ze sterownikiem InteliDrive DCU Marine w aplikacjach siłowni pomocniczej (AUX)
- Współpracę ze sterownikami silnikowymi innych producentów
Elementy i własności systemu sterowania elektrownią okrętową:
- Silnik
- Prądnica
- Wyłącznik prądnicy
- Obciążenie / panel MV
- System sterowanie okrętowym silnikiem pomocniczym
- Okrętowy system GeCon
- Jednostka zabezpieczenia tzw. gorącej gotowości
- Zdalny panel sterujący
- Zabezpieczenie niezawodności
- Opcjonalna jednostka gorącej gotowości gwarantuje nieprzerwaną kontrolę pracy generatora w przypadku awarii głównego sterownika
- Zabezpieczenie szyny CAN z opcjonalnym modułem I-CR-R
- Dziennik zdarzeń w każdym ze sterowników zespołu prądotwórczego celu szybszego znajdywania awarii
Okrętowe rozwiązania systemu zarządzana mocą
System Zarządzania Mocą (PMS) firmy ComAp zapewnia poprzez jednostki InteliGen lub InteliSys w pełni zautomatyzowaną pracę zespołów prądotwórczych. Włączając w to takie możliwości jak: start i stop zależny od zapotrzebowania mocy, zakresy mocy, wyrównywanie godzin pracy, automatyczna synchronizacja i rozdział mocy.
Sterownik InteliMains kontroluje automatyczną synchronizację statkowych zespołów prądotwórczych i łagodne przenoszenie mocy również przy podłączaniu zasilania lądowego.
ComAp oferuje
- Zintegrowane rozwiązania
- Synchronizację, rozdział mocy i zabezpieczenie w jednym module
- Sterownie i zabezpieczenie głównych wyłączników liniowych jako cześć systemu PMS
- Uproszczony kompleksowy system – zewnętrzne sterownik PLC nie są potrzebne
- Elastyczność i kompleksowość
- Wbudowaną logikę PLC w celu zapewnienia wymagań klienta
- W pełni zintegrowane rozwiązanie sterowania mocą, rozdziału obciążenia i wyrównania czasu pracy dla lepszej efektywności całego systemu
- Kontrolę i stabilizację wskaźnika mocy
- Ograniczenie dużych obciążeń i zaników mocy
- Izochroniczny rozdział mocy i synchronizację
- Efektywność
- ComAp PMS minimalizuje liczbę pracujących generatorów wytwarzających zapotrzebowaną energię
- Izochroniczna regulacja generatorów pomaga stabilizować wskaźnik mocy przy niskim zużyciu paliwa i wyższej efektywności wytwarzania energii
- Długoterminowy zapis zdarzeń może być wykorzystany do zestrojenia systemu do jak najwyższej sprawności układu
Elementy i własności systemu zarządzania mocą:
- Główna tablica rozdzielcza (GTR)
- Zespół prądotwórczy
- Główny wyłącznik liniowy
- Prądnica wałowa
- Wyłącznik zasilania lądowego
- Okrętowy system sterowania wyłącznikiem liniowym, lądowym i odbiorów
- Okrętowy system sterowania zespołem prądotwórczym
- Dziobowy ster strumieniowy
- Rufowy ster strumieniowy
- Awaryjny zespół prądotwórczy
- Zdalny panel sterujący
STEROWNIK AGREGATÓW PRĄDOTWÓRCZYCH O POJEDYNCZEJ KONFIGURACJI
Seria InteliLiteNT oferuje szeroki wybór zintegrowanych rozwiązań sterowniczych
dla agregatów prądotwórczych pracujących w pojedynczym trybie rezerwy. Mając za bazę
wypróbowaną w instalacjach architekturę InteliLite, ta rodzina sterowników spełnia zarówno proste, jak i złożone wymagania i sprawdza się w aplikacjach od AMF do MRS – wraz z modelami wyspecjalizowanymi zapewniającymi kontrolę modemu i Internetu, konfigurację użytkownika oraz pełne monitorowanie i zabezpieczenie agregatów prądotwórczych.
Wszystkie sterowniki InteliLiteNT są łatwe w obsłudze i mają intuicyjny interfejs
użytkownika oraz wyświetlacz graficzny. Wszystkie te modele są również wyposażone
w dzienniki zdarzeń i pracy. Niektóre z nich zawierają zegar czasu rzeczywistego, zaś inne informują o ilości przepracowanych godzin, co jeszcze bardziej ułatwia wykrywanie usterek.
Nowa konstrukcja zapewnia bezproblemową integrację z najnowszą generacją silników
z elektronicznym wtryskiem paliwa, obejmującą takie marki jak Caterpillar, Cummins, Detroit Diesel, Deutz, GM, Isuzu, Iveco, John Deere, MAN, MTU, Perkins, Scania, Sisu, VM Motori, Volvo Penta i inne. Zapewnia to wyższy poziom funkcjonalności, gdyż użytkownicy są w stanie odczytać wszystkie parametry silnika z elektronicznym wtryskiem paliwa na standardowych miernikach analogowych, jak również przeprowadzić rzeczywisty pomiar skutecznych wielkości elektrycznych.
Korzyści
- Mniej kabli i części składowych
- Mniejszy zakres projektowania i programowania
- Zdalne monitorowanie pomaga ograniczyć koszty związane z usługami techników serwisowych
- Opcjonalne dodatkowych 8 binarnych wejść/wyjść
- Opcjonalna łączność z Internetem wraz z kontrolą i monitorowaniem z wykorzystaniem stron internetowych
- Obsługa bezprzewodowego Internetu
- Aktywne SMS/wiadomości e-mail
- Bezpośrednia komunikacja z silnikami z elektronicznym wtryskiem paliwa
- Doskonała wartość współczynnika cena/wydajność
- Dziennik zdarzeń – łatwe usuwanie usterek i obsługa reklamacji gwarancyjnych