Moc, efektywność i bezpieczeństwo na morzu

To znaczy inteligentne sterowanie

Oferujemy rozwiązania dla jednostek pełnomorskich i tzw. offshore

Rozwiązania dla silników okrętowych

Produkowany przez ComAp, sterownik silnika IntelliDrive DCU Marine jest zaprojektowany i certyfikowany dla zastosowań okrętowych i wychodzi naprzeciw potrzebom tego rynku.

Sterownik InteliDrive DCU Marine zapewnia wysoką sprawność z niezwykłymi możliwościami komunikacyjnymi. Jest on odpowiedni do sterowania w układzie silników napędowych, pomocniczych, awaryjnych jak i zastosowań portowych, jednocześnie posiada wszystkie niezbędne funkcje zabezpieczeń.

ComAp oferuje

  • Funkcjonalność
  • Certyfikowany do zastosowań okrętowych sprzęt i oprogramowanie
  • Certyfikaty towarzystw: ABS, GL, BV, Lloyds Register
  • Wieloletnie doświadczenie zdobyte na całym świecie w wielu różnych aplikacjach
  • Sprawdź aktualne certyfikaty dla sterowników:
  • Zintegrowane rozwiązania
  • Mniejszą ilość okablowania i komponentów
  • Pełną komunikacje z silnikami wyposażonymi w ECU
  • Zintegrowane sterowanie sprzęgłem

Jak to działa?

  • Silnik napędu głównego
  • Przekładnia
  • Śruba napędowa
  • Sterowanie sprzęgłem
  • Opomiarowanie i zabezpieczenie + sterowanie
  • Niezależna jednostka bezpieczeństwa
  • System sterowania silnikiem okrętowym
  • Okrętowy panel zdalny
  • Centrala manewrowo kontronla (CMK/ECR)
  • Moduł sterowania obrotami
  • Rozdział mocy na silniki napędowe
  • Efektywne metody rozdziału mocy
  • Odpowiedni rozdział mocy powoduje wyższą sprawność i łatwiejszą obsługę
  • Monitorowanie i sterowanie
  • Możliwa instalacja dodatkowych zdalnych paneli i wyświetlaczy
  • SCADA i zdalne panele przygotowane pod konkretne aplikacje
  • Możliwość współpracy z innymi systemami przez moduł Modbus

Rozwiązanie dla okrętowych zespołów prądotwórczych

Systemy oprogramowania wewnętrznego (firmware) jednostek InteliGen NT GeCon i InteliSys NT GeCon mogą być konfigurowane dla zestawów prądotwórczych z samodzielnymi sterownikami silników (n.p. InteliDrive DCU Marine). Instalacje w oparciu o sprawdzone rozwiązania InteliGen NT Marine i InteliSys NT Marine, pozwalają klientowi wybrać w pełni efektywne rozwiązanie dla jego aplikacji, z zachowaniem możliwości dalszej modyfikacji w krytycznych potrzebach. Wszystkie nasze certyfikowane sterowniki okrętowe są kompatybilne z morskimi wersjami urządzeń wyświetlających (obrazujących), włączając w to InteliVision 8 Marine
i InteliVision 5 CAN Backlit, pozwalając na zdalne monitorowanie pracy maszynowni np. z mostku nawigacyjnego.

ComAp oferuje

  • Wspaniałą elastyczność
  • Konfiguracje umożliwiające użytkownikom dopasowanie do faktycznych potrzeb aplikacji
  • Wbudowane funkcje PLC powodują możliwość rezygnacji z zewnętrznych sterowników PLC
  • Zarządzanie wytwarzaniem i rozdziałem energii
  • Sterowanie zespołami prądotwórczymi różnych producentów i różnej mocy
  • Współpracę ze sterownikiem InteliDrive DCU Marine w aplikacjach siłowni pomocniczej (AUX)
  • Współpracę ze sterownikami silnikowymi innych producentów

Jak to działa?

  • Silnik
  • Prądnica
  • Wyłacznik prądnicy
  • Obciążenie / panel MV
  • System sterowanie okrętowym silnikiem pomocniczym
  • Okrętowy system GeCon
  • Jednostka zabezpieczenia tzw. gorącej gotowości
  • Zdalny panel sterujący
  • Zabezpieczenie niezawodności
  • Opcjonalna jednostka gorącej gotowości gwarantuje nieprzerwaną kontrolę pracy generatora w przypadku awarii głównego sterownika
  • Zabezpieczenie szyny CAN z opcjonalnym modułem I-CR-R
  • Dziennik zdarzeń w każdym ze sterowników zespołu prądotwórczego celu szybszego znajdywania awarii

Sprawność

  • ComAp PMS minimalizuje liczbę pracujących generatorów wytwarzających zapotrzebowaną energię
  • Isohroniczna regulacj generatorów pomaga stabilizować wskaźnik mocy przy niskim zużyciu paliwa i wyższej efektywnośći wytwarzania energii
  • Długoterminowy zapis zdarzeń może być wykorzystany do zestrojenia systemu do jak najwyższej sprawności układu

Okrętowe rozwiązania systemu zarządzana mocą

System Zarządzania Mocą (PMS) firmy ComAp zapewnia poprzez jednostki InteliGen lub InteliSys w pełni zautomatyzowaną pracę zespołów prądotwórczych. Włączając w to takie możliwości jak: start i stop zależny od zapotrzebowania mocy, zakresy mocy, wyrównywanie godzin pracy, automatyczna synchronizacja i rozdział mocy.
Sterownik InteliMains kontroluje automatyczną synchronizację statkowych zespołów prądotwórczych i łagodne przenoszenie mocy również przy podłączniu zasilania lądowego.

ComAp oferuje

  • Zintegrowane rozwiązania
  • Synchronizację, rozdział mocy i zabezpieczenie w jednym module
  • Sterownie i zabezpieczenie głównych wyłączników liniowych jako cześć systemu PMS
  • Uproszczony kompleksowy system – zewnętrzne sterownik PLC nie są potrzebne
  • Elastyczność i kompleksowość
  • Wbudowaną logikę PLC w celu zapewnienia wymagań klienta
  • W pełni zintegrowane rozwiazanie sterowania mocą, rozdziału obciażenia i wyrównania czasu pracy dla lepszej efektywnośći całego systemu
  • Kontrolę i stabilizację wskaźnika mocy
  • Ograniczenie dużych obciążeń i zaników mocy
  • Izochroniczny rozdział mocy i synchronizację

Jak to działa?

  • Główna tablica rozdzielcza (GTR)
  • Zespół prądotwórczy
  • Główny wyłącznik liniowy
  • Prądnica wałowa
  • Wyłącznik zasilania lądowego
  • Okrętowy system sterowania wyłącznikiem liniowym, lądowym i odbiorów
  • Okrętowy system sterowania zespołem prądotwórczym
  • Dziobowy ster strumieniowy
  • Rufowy ster strumieniowy
  • Awaryjny zespół prądotwórczy
  • Zdalny panel sterujący

Rozwiązania dla zespołów napędowych, pompowych, kompresorowych i innych

IntelliDrive Nano i IntelliDrive Nano WP są racjonalymi kosztowo sterownikami, zapewniającymi niespotykane własności regulacji, monitoringu i zabezpieczenia silników tzw. diesel, diesel/gas konwencjonalnych jak i wyposażonych w moduły elektroniczne. Sterowniki te są właściwymi rozwiązaniami dla zespołów napędowych, pompowych, kompresorowych i innych.

Wszystkie nastawy mogą być konfigurowane przy użyciu klawiature sterownika lub oprogramowania DriveEdit PC. Sterownik wykorzystuje wyświetlacz obrazkowy, umożliwiając łatwą i szybką interpretację komunikatów użytkownikowi. Zapis zdarzeń wspomaga diagnostykę problemów i chroni urządzenie.

Sterownik InterlliDrive Nano komunikuje się w protokole CAN lub J1939, w wersji standard lub modyfikowanych, umożliwiając współpracę z silnikami stało lub zminno-obrotowymi wliczając w to takie marki jak: Caterpilla, Cummins, Detroit Diesel, Deutz, GM, Isuzu, Iveco, John Dare, MAN, MTU, Perkins, Scania, Sisu, Volvo Penta i wiele innych.

Kożyści

  • Zintegrowane rozwiązanie – mniejsza ilość okablowania i brak zewnętrznych elementów
  • Automatyczna lub ręczna regulacja obrotów silnikach
  • Automatyczny start/stop, zdalny start, regulator PID, komparator
  • Łatwy w użyciu wyświetlacz obrazkowy
  • Zapis historii zdarzeń (do 10)
  • Konfiguracja użytkownika może być wstępne wykonana w fabryce
  • Idealny stosunek cena/możliwości
  • „Zero” konsumpcji energii elektrycznej (dłuższa żywotność baterii)

Własności

  • Sterowanie, monitorowanie i zabezpieczenie silników
  • 1 wejście RPM
  • 4 wejścia cyfrowe (binarne)
  • 4 wyjścia cyfrowe (binarne)
  • 2 wyjścia cyfrowe konfigurowalne (0,5A)
  • 2 wyjścia przekaźnikowe – 10A
  • Do 8 wejść analogowych
  • 3 konfigurowalne wejścia analogowe (VDO)
  • 3 konfigurowalne wejścia analogowe (0-20 mA)
  • 1 konfigurowalne wejście analogowe (0-2400 Ohm)
  • 1 konfigurowalne wejście analogowe (0-10 V)
  • 2 wyjścia analogowe (0-5 V)
  • Wybiórcze zabezpieczenia alarm/awaryjny stop
  • Regulowane nastawy poprzez klawiaturę sterownika
  • 10 ostatnich wydarzeń, ostrzeżeń lub alarmów wraz licznikiem godzin pracy
  • Sterowanie obrotami silnika z klawiatury sterownikami
  • Przyciski dla łatwego sterowania i testu lampek
  • Podświetlany graficzny wyświetlacz LCD 128 x 64 pixeli
  • 3 sygnalizacje LED
  • Zasilanie 8-36 VDC
  • Temperatura pracy -30 do +70°C
  • Zgodny ze standardami CE, EN i innymi
  • Szczelność panelu frontowego IP65
  • Szczelność tulego panelu IP65 (dla wersji IneliDrive Nano WP)
  • 2 złącza DEUTSCH (dla wersji IneliDrive Nano WP)
  • Otwór pod montaż 91 x 91 mm

STEROWNIK AGREGATÓW PRĄDOTWÓRCZYCH O POJEDYNCZEJ KONFIGURACJI


Seria InteliLiteNT oferuje szeroki wybór zintegrowanych rozwiązań sterowniczych
dla agregatów prądotwórczych pracujących w pojedynczym trybie rezerwy. Mając za bazę
wypróbowaną w instalacjach architekturę InteliLite, ta rodzina sterowników spełnia zarówno proste, jak i złożone wymagania i sprawdza się w aplikacjach od AMF do MRS – wraz z modelami wyspecjalizowanymi zapewniającymi kontrolę modemu i Internetu, konfigurację użytkownika oraz pełne monitorowanie i zabezpieczenie agregatów prądotwórczych.

Wszystkie sterowniki InteliLiteNT są łatwe w obsłudze i mają intuicyjny interfejs
użytkownika oraz wyświetlacz graficzny. Wszystkie te modele są również wyposażone
w dzienniki zdarzeń i pracy. Niektóre z nich zawierają zegar czasu rzeczywistego, zaś inne informują o ilości przepracowanych godzin, co jeszcze bardziej ułatwia wykrywanie usterek.

Nowa konstrukcja zapewnia bezproblemową integrację z najnowszą generacją silników
z elektronicznym wtryskiem paliwa, obejmującą takie marki jak Caterpillar, Cummins, Detroit Diesel, Deutz, GM, Isuzu, Iveco, John Deere, MAN, MTU, Perkins, Scania, Sisu, VM Motori, Volvo Penta i inne. Zapewnia to wyższy poziom funkcjonalności, gdyż użytkownicy są w stanie odczytać wszystkie parametry silnika z elektronicznym wtryskiem paliwa na standardowych miernikach analogowych, jak również przeprowadzić rzeczywisty pomiar skutecznych wielkości elektrycznych.

Korzyści

  • Mniej kabli i części składowych
  • Mniejszy zakres projektowania i programowania
  • Zdalne monitorowanie pomaga ograniczyć koszty związane z usługami techników serwisowych
  • Opcjonalne dodatkowych 8 binarnych wejść/wyjść
  • Opcjonalna łączność z Internetem wraz z kontrolą i monitorowaniem z wykorzystaniem stron internetowych
  • Obsługa bezprzewodowego Internetu
  • Aktywne SMS/wiadomości e-mail
  • Bezpośrednia komunikacja z silnikami z elektronicznym wtryskiem paliwa
  • Doskonała wartość współczynnika cena/wydajność
  • Dziennik zdarzeń – łatwe usuwanie usterek i obsługa reklamacji gwarancyjnych

Sterownik silnika do zastosowań morskich i lądowych

InteliDrive WP to mały sterownik silników spalinowych.

Korzyści

  • Sterowanie, monitorowanie i zabezpieczenie silnków, na każde paliwo, z mechanicznymi i elektronicznymi regulatorami
  • Automatyczny lub ręczny start/stop silnika
  • Wspołpracuje z elktronicznymi regulatrami (ECU) – J1939
  • łatwe w obsłudze pomiary analogowe (VDO, Datacon i inne)
  • łagodna regulacja obrotów silnika
  • 5 konfigurowalnych wej
  • 5 konfigorowalnych wyjść cyfrowych (2 przekaźniki do 10A)
  • 9 configurowalnych wejść analogowych
  • 1 configurowalne wyjście analogowe 5VDC
  • Wybieralne zabezpieczenia alarm/awaryjny stop
  • 3 poziomowe zabezpieczenie hasłem
  • Port USB do programowania
  • 2 języki (zmieniane przez użytkownika)
  • Zegar czasu rzeczywistego i zapis historii zdażeń
  • Funkcje sterowania: petla PID, Komparatory, Liczniki czasowe
  • Zabezpieczenie przed pyłem i wodą IP65 (panel przedni i tylny)
  • Temperatura pracy -20 do +70°C
  • Ceryfikacja EN