Moc, efektywność i bezpieczeństwo na morzu

To znaczy inteligentne sterowanie

Oferujemy rozwiązania dla jednostek pełnomorskich i tzw. offshore zarówno statków jak i mniejszych jednostek, również rekreacyjnych

Sterownik silnika do zastosowań morskich i lądowych

 

InteliDrive WP to mały sterownik silników spalinowych tzw. diesel i benzynowych, zarówno mechanicznie jak i elektronicznie sterowanych.
Świetna propozycja dla jachtów żaglowych, oraz łodzi z silnikami zaburtowymi.
Wielu producentów silników stacjonarnych do jachtów już stosuje ten sterownik zamiast tradycyjnego panelu silnikowego.
Umożliwiamy praktyczne jego sprawdzenie na symulatorze w naszym warsztacie:
Szczecin, ul. Przestrzenna 10

Korzyści

  • Sterowanie, monitorowanie i zabezpieczenie silników, na każde paliwo, z mechanicznymi i elektronicznymi regulatorami
  • Automatyczny lub ręczny start/stop silnika
  • Współpracuje z elektronicznymi regulatorami (ECU) – J1939
  • Łatwe w obsłudze pomiary analogowe (VDO, Datacon i inne)
  • Łagodna regulacja obrotów silnika
  • 5 konfigurowalnych wej
  • 5 konfigurowalnych wyjść cyfrowych (2 przekaźniki do 10A)
  • 9 konfigurowalnych wejść analogowych
  • 1 konfigurowalne wyjście analogowe 5VDC
  • Wybieralne zabezpieczenia alarm/awaryjny stop
  • 3 poziomowe zabezpieczenie hasłem
  • Port USB do programowania
  • 2 języki (zmieniane przez użytkownika)
  • Zegar czasu rzeczywistego i zapis historii zdarzeń
  • Funkcje sterowania: pętla PID, Komparatory, Liczniki czasowe
  • Zabezpieczenie przed pyłem i wodą IP65 (panel przedni i tylny)
  • Temperatura pracy -20 do +70°C
  • Certyfikacja EN

Rozwiązania dla silników okrętowych

Produkowany przez ComAp, sterownik silnika IntelliDrive DCU Marine jest zaprojektowany i certyfikowany dla zastosowań okrętowych i wychodzi naprzeciw potrzebom tego rynku.

Sterownik InteliDrive DCU Marine zapewnia wysoką sprawność z niezwykłymi możliwościami komunikacyjnymi. Jest on odpowiedni do sterowania w układzie silników napędowych, pomocniczych, awaryjnych jak i zastosowań portowych, jednocześnie posiada wszystkie niezbędne funkcje zabezpieczeń.

ComAp oferuje

  • Sterownik silnika dla morskich aplikacji napędowych Tier4
  • Sterowanie, monitorowanie i ochronę dla każdego typu silnika morskiego
  • Wsparcie dla  silników z sterownikami EFI (ECU) poprzez  CAN/J1939 lub Cummins Modbus
  • Architekturę niezawodności (Redundant architecture) poprzez zastosowanie
    jednostek zabezpieczenia ciągłości pracy Inteli RPU
  • Możliwość zastosowania dwóch niezależnych źródeł zasilania poprzez moduł I-RPU
  • po 7 konfigurowalnych wejść i wyjść cyfrowych
  • 9 konfigurowalnych wejść analogowych (3 rezystancyjne, 3 prądowe 0-20mA, 3 napięciowe 0-10V)
  • Opcję dla dodatkowych wejść/wyjść
  • Wybieralne zabezpieczenia: ostrzeżenie/schłodzenie/awaryjne zatrzymanie
  • 3 poziomowe ustawienia regulatora / zabezpieczenie zmian hasłem
  • Komunikację Ethernet, USB, GSM / GPRS, RS485 or RS232 / Modem / Modbus communication
  • Automatyczny SMS w przypadku pojawienia się alarmu
  • Kontrola i sterowanie On-line poprzez stronę internetową (embedded web server)
  • Zegar czasu rzeczywistego i dziennik zdarzeń
  • Programowalne przyciski przełączające
  • Przyciski regulacji prędkości obrotowej na panelu frontowym
  • 2 języki jednocześnie (przełączalne przez użytkownika), Możliwy język chiński
  • Szczelność panelu frontowego IP65

Elementy i własności systemu sterowania napędem:

  • Silnik napędu głównego
  • Przekładnia
  • Śruba napędowa
  • Sterowanie sprzęgłem
  • Opomiarowanie i zabezpieczenie + sterowanie
  • Niezależna jednostka bezpieczeństwa
  • System sterowania silnikiem okrętowym
  • Okrętowy panel zdalny
  • Centrala Manewrowo Kontrolna (CMK/ECR)
  • Moduł sterowania obrotami
  • Rozdział mocy na silniki napędowe
  • Efektywne metody rozdziału mocy
  • Odpowiedni rozdział mocy powoduje wyższą sprawność i łatwiejszą obsługę
  • Monitorowanie i sterowanie
  • Możliwa instalacja dodatkowych zdalnych paneli i wyświetlaczy
  • SCADA i zdalne panele przygotowane pod konkretne aplikacje
  • Możliwość współpracy z innymi systemami przez moduł Modbus

Rozwiązanie dla okrętowych zespołów prądotwórczych

Systemy oprogramowania wewnętrznego (firmware) jednostek InteliGen NT GeConi InteliSys NT GeCon mogą być konfigurowane dla zestawów prądotwórczych z samodzielnymi sterownikami silników (n.p. InteliDrive DCU Marine). Instalacje w oparciu
o sprawdzone rozwiązania InteliGen NT Marine i InteliSys NT Marine, pozwalają klientowi wybrać w pełni efektywne rozwiązanie dla jego aplikacji, z zachowaniem możliwości dalszej modyfikacji w krytycznych potrzebach. Wszystkie nasze certyfikowane sterowniki okrętowe są kompatybilne z morskimi wersjami urządzeń wyświetlających (obrazujących), włączając w to InteliVision 8 Marinei InteliVision 5 CAN Backlit, pozwalając na zdalne monitorowanie pracy maszynowni np. z mostku nawigacyjnego.

ComAp oferuje

  • Wspaniałą elastyczność
  • Konfiguracje umożliwiające użytkownikom dopasowanie do faktycznych potrzeb aplikacji
  • Wbudowane funkcje PLC powodują możliwość rezygnacji z zewnętrznych sterowników PLC
  • Zarządzanie wytwarzaniem i rozdziałem energii
  • Sterowanie zespołami prądotwórczymi różnych producentów i różnej mocy
  • Współpracę ze sterownikiem InteliDrive DCU Marine w aplikacjach siłowni pomocniczej (AUX)
  • Współpracę ze sterownikami silnikowymi innych producentów

Elementy i własności systemu sterowania elektrownią okrętową:

  • Silnik
  • Prądnica
  • Wyłącznik prądnicy
  • Obciążenie / panel MV
  • System sterowanie okrętowym silnikiem pomocniczym
  • Okrętowy system GeCon
  • Jednostka zabezpieczenia tzw. gorącej gotowości
  • Zdalny panel sterujący
  • Zabezpieczenie niezawodności
  • Opcjonalna jednostka gorącej gotowości gwarantuje nieprzerwaną kontrolę pracy generatora w przypadku awarii głównego sterownika
  • Zabezpieczenie szyny CAN z opcjonalnym modułem I-CR-R
  • Dziennik zdarzeń w każdym ze sterowników zespołu prądotwórczego celu szybszego znajdywania awarii

Okrętowe rozwiązania systemu zarządzana mocą

System Zarządzania Mocą (PMS) firmy ComAp zapewnia poprzez jednostki InteliGen lub InteliSys w pełni zautomatyzowaną pracę zespołów prądotwórczych. Włączając w to takie możliwości jak: start i stop zależny od zapotrzebowania mocy, zakresy mocy, wyrównywanie godzin pracy, automatyczna synchronizacja i rozdział mocy.
Sterownik InteliMains kontroluje automatyczną synchronizację statkowych zespołów prądotwórczych i łagodne przenoszenie mocy również przy podłączaniu zasilania lądowego.

ComAp oferuje

  • Zintegrowane rozwiązania
  • Synchronizację, rozdział mocy i zabezpieczenie w jednym module
  • Sterownie i zabezpieczenie głównych wyłączników liniowych jako cześć systemu PMS
  • Uproszczony kompleksowy system – zewnętrzne sterownik PLC nie są potrzebne
  • Elastyczność i kompleksowość
  • Wbudowaną logikę PLC w celu zapewnienia wymagań klienta
  • W pełni zintegrowane rozwiązanie sterowania mocą, rozdziału obciążenia i wyrównania czasu pracy dla lepszej efektywności całego systemu
  • Kontrolę i stabilizację wskaźnika mocy
  • Ograniczenie dużych obciążeń i zaników mocy
  • Izochroniczny rozdział mocy i synchronizację
  • Efektywność
    • ComAp PMS minimalizuje liczbę pracujących generatorów wytwarzających zapotrzebowaną energię
    • Izochroniczna regulacja generatorów pomaga stabilizować wskaźnik mocy przy niskim zużyciu paliwa i wyższej efektywności wytwarzania energii
    • Długoterminowy zapis zdarzeń może być wykorzystany do zestrojenia systemu do jak najwyższej sprawności układu

Elementy i własności systemu zarządzania mocą:

  • Główna tablica rozdzielcza (GTR)
  • Zespół prądotwórczy
  • Główny wyłącznik liniowy
  • Prądnica wałowa
  • Wyłącznik zasilania lądowego
  • Okrętowy system sterowania wyłącznikiem liniowym, lądowym i odbiorów
  • Okrętowy system sterowania zespołem prądotwórczym
  • Dziobowy ster strumieniowy
  • Rufowy ster strumieniowy
  • Awaryjny zespół prądotwórczy
  • Zdalny panel sterujący

STEROWNIK AGREGATÓW PRĄDOTWÓRCZYCH O POJEDYNCZEJ KONFIGURACJI

Seria InteliLiteNT oferuje szeroki wybór zintegrowanych rozwiązań sterowniczych
dla agregatów prądotwórczych pracujących w pojedynczym trybie rezerwy. Mając za bazę
wypróbowaną w instalacjach architekturę InteliLite, ta rodzina sterowników spełnia zarówno proste, jak i złożone wymagania i sprawdza się w aplikacjach od AMF do MRS – wraz z modelami wyspecjalizowanymi zapewniającymi kontrolę modemu i Internetu, konfigurację użytkownika oraz pełne monitorowanie i zabezpieczenie agregatów prądotwórczych.

Wszystkie sterowniki InteliLiteNT są łatwe w obsłudze i mają intuicyjny interfejs
użytkownika oraz wyświetlacz graficzny. Wszystkie te modele są również wyposażone
w dzienniki zdarzeń i pracy. Niektóre z nich zawierają zegar czasu rzeczywistego, zaś inne informują o ilości przepracowanych godzin, co jeszcze bardziej ułatwia wykrywanie usterek.

Nowa konstrukcja zapewnia bezproblemową integrację z najnowszą generacją silników
z elektronicznym wtryskiem paliwa, obejmującą takie marki jak Caterpillar, Cummins, Detroit Diesel, Deutz, GM, Isuzu, Iveco, John Deere, MAN, MTU, Perkins, Scania, Sisu, VM Motori, Volvo Penta i inne. Zapewnia to wyższy poziom funkcjonalności, gdyż użytkownicy są w stanie odczytać wszystkie parametry silnika z elektronicznym wtryskiem paliwa na standardowych miernikach analogowych, jak również przeprowadzić rzeczywisty pomiar skutecznych wielkości elektrycznych.

Korzyści

  • Mniej kabli i części składowych
  • Mniejszy zakres projektowania i programowania
  • Zdalne monitorowanie pomaga ograniczyć koszty związane z usługami techników serwisowych
  • Opcjonalne dodatkowych 8 binarnych wejść/wyjść
  • Opcjonalna łączność z Internetem wraz z kontrolą i monitorowaniem z wykorzystaniem stron internetowych
  • Obsługa bezprzewodowego Internetu
  • Aktywne SMS/wiadomości e-mail
  • Bezpośrednia komunikacja z silnikami z elektronicznym wtryskiem paliwa
  • Doskonała wartość współczynnika cena/wydajność
  • Dziennik zdarzeń – łatwe usuwanie usterek i obsługa reklamacji gwarancyjnych